303 kronor back

Seriöst, idag har jag spenderat 303 kronor för det är vad jag gör så fort jag går på stan. Det har blivit så att jag bara "drar kortet". Jag måste skärpa mig nu för nu kommer det inte in några nya pengar på kontot före den 25:e (jag får mitt studiebidrag överfört då). Skärp dig, Sallan. This is not right.
  Jag läser rättskunskap som iv-val och då ska man närvara vid en rättegång för att få G och skriva en uppsats om den. Så idag var jag på Tingsrätten och bevittnade en rättegång gällande snatteri, våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd. Litet tråkigt, men ändå ganska intressant. Det var min första rättegång någonsin och det vore ju kul att gå på någon riktigt intressant någon gång. Den här var kort och klar på två timmar så nu ska jag bara få veta domen (nästa vecka) och sen är jag ready to do the uppsats.
  Så var jag på ungdomsmottagningen för att få nytt p-pillerrecept MEN eftersom min syster haft en propp i benet en gång så tycker de inte att jag ska få ta de vanliga östrogenpillren. Då vill de sätta mig på minipiller, det vill inte jag ha. Men hon ska konsultera med en läkare och se hur det blir. Mitt blodtryck var tydligen lite högre än sist också. 
  Sedan gick jag hem till Nellie och så har vi kollat på film och lite sånt eftersom vädret bara har varit jättedåligt. Jag tänkte väl ta mig ut och jogga någon gång i morgon. Nej, jag MÅSTE det.
  Nu räcker det. Puss och kram.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Sally eftersom du är bäst kommer du att ge dig ut och jogga. Pengar är ett flyktigt ting så tur att det kommer mera.

Kram Nilla

2010-10-08 @ 12:02:58
URL: http://axelsmormor.blogg.se/
Postat av: Veronica

oj förlåt att jag hade en propp så du kanske inte får p-piller... :p

2010-10-09 @ 13:55:16
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Nellie

du är bäst saaalllaaan :D världens bästa tröstare. "tröstpris till dig" <3

2010-10-14 @ 16:09:46
URL: http://nelliealladagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0