tider att tala om

Hej. Nu har jag skrivit en novellanalys och skrivit teaterdagbok. Det är så skönt när saker och ting börjar bli klara. Nu ska vi bara göra klart spanska-arbetet och engelskan så är jag så nöjd så sen. Då kan jag flyga till hemlig plats med ro i sinnet på torsdag. Och för er som vet vart jag ska, kommentera inte det eller så för min syster vet inte.
Men det är skönt att komma ifrån ibland, även om det bara är två nätter. Men det kanske är skönt att det bara är två nätter. En vecka i Egypten höll ju på att krossa mitt hjärta efter saknaden av alla älskade, fina människor här hemma.
Någonting med den här månaden har gjort mig så fruktansvärt kärleksfull. Det kan vara Linus, det kan vara våren, jag vet inte riktigt. Det kan vara båda.
Men våren är så välkommen så. Jag genomlider hur många översvämningar som helst just nu, bara sommaren kommer. Jag är mentalt balanserad inför den också, för jag har redan jobb. Och pengar kan vara det jag behöver mest av allt, det finns så mycket jag vill ha. Min viktminskning, inte jättestor men ändå, har gjort mina bh:ar för stora. Så jag måste ha nya sådana. Och en vårjacka, och gärna ett par våriga snörskör.
Det är påsklov snart, vad tiden går. Och snart kommer kavalkaden av skolarbeten och prov som alltid överrumplar en varje vår. Tack och lov för min kalender.
Sommaren kommer snart. Promise.

bilder från landet, tagna förra sommaren


Kommentarer
Postat av: Veronica

HI hi! Jag vet ju redan! Bratislava! Puss

2010-03-22 @ 19:12:17
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0