'cause i've had too many fucking cocktails

Så idag hade vi estetisk orientering på morgonen. Och nu är det så att vi fått den fantastiska friheten att få välja själva vilken estetiskt verksamhet vi vill infinna oss på. Men eftersom vår älskade teaterlärare och vår halvdugliga musiklärare har fullt upp med musikalen Fame så kunde vi endast välja mellan dans och bild idag. Och självklart väljer jag dans!
Jag är inte bra på det, jag tycker att det är grymt jobbigt men jag tycker att det är fruktansvärt kul! Framförallt idag när jag kände mig lite mindre värdelös än vanligt. Vi gjorde som vanligt smärtsamma böj-och-sträck-övningar i början men så fort vi får sätta igång med koreografierna blir det roligt! Idag hade vi en koreografi som verkligen innehöll allt; nivå-skillnader, känsla, dynamik och lyft. Jag kan inte förklara hela koreografin men den var riktigt bra i alla fall och den slutade med att man var i par och så skulle den ena lyfta den andra. Marcus lyfte mig, starkt av honom. Åh, det var så roligt!
Så nu ska jag välja dans i vecka 20 också. :)

Annars så har jag varit allmänt nere och irriterad idag. Det faktum att man är kvinna gör sig påmind, som det gör varje månad. Jag har ont i ryggslutet, skriker åt folk som irriterar mig och äter ALLT i mängder. "Det är bara friskhetstecken". Så säger dem.
Alla killar är dödssjuka.

Jaha, och så är det såhär. På nåt mystiskt sätt har vi fått myror in i lägenheten. Och det betyder, för mig, att ALLT är jättesmutsigt. Så jag ska alldeles jättesnart sätta igång och städa bland annat badrummet. Och så säkert mitt eget rum, byta sängkläder förhoppningsvis.
För övrigt är vädret fantastiskt just nu, jag hoppas verkligen att det håller i sig till imorgon. Vi börjar onsdagen med ett litet sött nationellt prov i engelska. Det är ju verkligen vad jag behöver.

Det här är vad jag behöver:
Jag behöver minst 8 timmars ostörd sömn och en lagad middag. Man kan inte få allt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0