ur vilken skarv, vilken rispa, vilket hål som helst måste det växa upp något av det där goda du säger att du ser i mig.

Hej! Igår ramlade jag in till Norrköping, gymmade en timme sisådär. :) Sen trillade jag ner till Nellie och sen på kvällen gick vi och såg New Moon med Belinda och Karin! Det var jättebra, bättre en ettan, men alla de där filmerna har så tvära slut. Det irriterar mig.
Sen sov jag hos Nellie. Jag förstår inte var hon hittar sin energi, men jag var dödstrött vid tre, ändå satt hon där med tålamod och lärde mig tabbar på gitarr. Tålamod fast jag nästan slår sönder hennes vägg och gitarr i ren trötthetshast. Du är bäst, kära vän.

Nu lyssnar jag på världens bästa Lars Winnerbäck, har läst lite i engelskaboken, renskrivit våran "Äktenskapsrådgivarscen" och ska snart jobba matte. Sen tänker jag ta det lugnt, jag längtar till imorgon för jag får sån abstinens efter min kära klass. Och efter älskade teaterlektioner, fyfan vad jag går rätt linje.
Tänk att gymnasiet kan innebära sådan lycka, jag mår nog aldrig bättre än vad jag gör nu. Lite tack vare Winnerbäck, just nu in this very moment. Förgyller min dag.
Jag hoppas ni mår så himla bra, glad andra advent. Vi ses.

Stjärnfall, som natten stänker,
ljungeldar, som i flykten blänker,
stolta solar, som mörkret dränker -
vem vill kalla det för undergång?
Eldslåga till det sista
ska du slockna, ska du brista,
oböjlig i att allt mista,
ödestung som en forntidssång.


Fjälltinnar i mäktig teckning,
havsvidder i dagbräckning,
stora skogar i milsvid sträckning -
så är allt vad om dig jag vet.
Havsdövad i bränningsbruset,
solbländad i snöljuset,
sövd i segerdröm av furususet -
så välsignar jag din härlighet.
Karin Boye, Härdarna.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Härligt att du mår bra! Det smittar av sig o jag norpar åt mej lite av din positiva energi!

Puss!

2009-12-06 @ 19:57:38
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: Nellie

MUMS GUMMAN! Puss på dig du är bäst :* <3

2009-12-07 @ 10:16:30
URL: http://gooddaysunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0