the call

Jag har jullov. Ett grymt efterlängtad och välförtjänat jullov. Jag trodde att jag skulle bli deprimerad och inte umgås med någon alls. Det kommer inte bli så. Snart är det ju skola igen. Men vi har fått extra tid, vi börjar inte förrän den 11:e. Alltså hela tre veckors lov!
Det kanske inte var extratid förresten. Det kanske bara är något jag fått för mig. Aja...
Igår hade vi julavslutning i kyrkan, sen dansstudion. Sen smet några hem till Malin, åt lite och sånt. Några stannade kvar ganska länge. På kvällen drog jag, Nellie och Malin till Linköping för lite indiekväll på Skylten! Ooooh, fett najs! Med finfina Guldgossen, Zackarias, Oh my! och Dance me dead!
Jag kom hem vid ett, hungrig och trött som jag vet inte vad! Men jag kröp ner i bädden, 14 grader utanför mitt täcke. 30 grader kallare utanför mitt fönster. Sen minns jag inte mer. Jag sov drömlöst hela natten, tills jag vaknade av mig själv. Jag älskar lov.
Ikväll ska jag till Malin och vi ska hyra den senaste Harry Potter. Jag såg den på bio i somras sist, och jag minns knappt nåt. Jag minns knappt boken heller. Jag kanske får läsa den igen då.

Förresten älskar jag underbara Regina Spektor just nu. Vacker kvinna med fantastisk talang.
Det började som en känsla som sen växte till ett hopp. Som sen blev en tyst tanke, som sen blev ett tyst ord. Och sen växte sig det ordet starkare och starkare tills det var ett stridsrop. Jag kommer tillbaka, när du kallar på mig. Vi behöver inte ta farväl.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad föreställer bilderna?!

2009-12-20 @ 09:16:14
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0