ingen ordning på allting

Vi har ett problem som inte alls är ett problem. Det är mitt förändrade humör. Just nu har jag väldigt nära till tårar men jag känner mig inte särskilt ledsen. Men det kommer mest fram när jag lyssnar på musik från Disneyfilmer. Då känner jag sån nostalgi och så blir jag så ledsen för att barnen idag missar all den där asgrymheten som vi hade som barn. De klassiska Disneyfilmerna, det är inte mycket som slår det. Jag lovar, om jag någonsin skaffar barn ska jag proppa deras små skallar fulla med disneyfilmer från födseln!

Men alltså, väldigt känslosam just nu. Speciellt till musiken från Lejonkungen! Jag är all over de albumen på Spotify. Och på youtube. Och inte bara sångerna, även den helt instrumentala musiken av Hans Zimmer. Det finns en jättevacker del från första filmen. En av de mest sorgliga, som heter "...to die for". "Värd att dö för" på svenska. Åh, herregud. Tårfyllda ögon och klump i halsen. <3

LEJONKUNGEN 2 - WE ARE ONE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0