nyc

Hej vänner. Jag har en sådan otrolig lust att resa. Och God knows hur länge jag velat åka till New York. Det här måste vara drömmarnas stad. Sedan jag såg första avsnittet av Sex and the City har det här varit drömdestinationen. The big apple.
Jag vägrar låta mitt liv ta slut innan jag upplevt New York. Jag ser det överallt. I Sex and the city, i Vänner, i The City. Anna Ternheim sjunger om det i sin låt "New York". Filip & Fredrik kör live från New York varje söndag och OJ, vad jag vill dit!

Min mamma förstår det inte alls. Varje gång jag tjatar om det rynkar hon pannan och drömmer om ett tapeterna till vardagsrummet på landet.
Jag ser stil, klass, trash och New York. Min vän Oscar förstår det inte heller. Han tjatar om San Francisco, Chicago, Miami och Los Angeles. Men ingen av de städerna kan mätta mitt begär efter New York.
Om jag skulle vinna, hitta eller förtjäna massor med pengar nu skulle jag utan tvekan åka till New York. Jag skulle besöka varenda del av fanskapet, åka gul taxibil, go on a boatride 'round Manhattan, see the statue of liberty.
Alla dessa fantastiska byggnader, fantastiska människor. Vädret är ju ungefär som i Sverige, det kan jag vänja mig vid.
Ta mig till New York nu, och jag är dig skyldig varenda dag tills någon av oss lämnar livet.

Nu tänker jag skriva ut den här bilden och klistra upp på väggen. Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag följer gärna med!

2009-06-02 @ 09:40:09
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0