jai guru deva om

Ord flyter ut som ändlöst regn i en pappersmugg. De hasar vilt när de flyger genom universum. Pooler av sorg, vågor av glädje driver genom mitt öppna sinne. Fyller och smeker mig.

Bilder av trasigt ljus som dansar framför mig som en miljon ögon. De kallar på mig om och om genom universum. Tankar slingrar sig som en rastlös vind inuti en brevlåda. De tumlar blint när de flyger genom universum.

Ljud av skratt, nyanser av liv, ringer genom mina öppna öron. Eggar och bjuder in mig. Gränslös, oändlig kärlek som skiner runt som mig som en miljon solar. Och kallar mig om och om igen genom universum.

Inget kommer förändra min värld.

Direkt översättning av Across the Universe - The Beatles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0