feber har jag inte haft på länge

Tills idag, då kom den. Under natten låg jag med dubbla täcken och frös och under dagen i skolan kände jag hur snoret lossnade från bihålorna och började sippra ut ur näsan. Huvudvärken tog överhand och det skulle vara självmord att ens försöka gå på nutida konst. Så jag gick hem med en älskling som suttit fast på en buss idag.

Såhär var det: Linus skulle ta tåget 8.10. Det var ersatt med en buss som kom 08.30. Allt var okej, tills bussen körde åt fel håll, mot Jönåker. Någon sa till busschauffören som då försökte vända bussen. Då körde de fast. De fick dras loss av två bärgningsbilar. Linus kom till resecentrum i Norrköping vid 10:50. Alltså var han ungefär två timmar försenad, gentemot den ursprungliga tågtidtabellen. Sjukt...

Jag stannar hemma från skolan idag så att jag kan bättra på mig. Det är dessutom den mest jobbiga dagen i veckan så det gör nog inte så mycket. Inte för min del, i alla fall!

Bli inte sjuka ni andra, puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0