jag önskar att hela världen vore på rim

Idag har jag varit på en föreställning sammansatt av monologer. Och jag blev inte ett dugg sugen på piroger! Imorgon är det gymnasieslaget, då ska vi heja på De Geerlaget!
Då ska även dansarna dansa, se om det kan sinnena sansa.
Det är någon melodifestival på burken. Hör vi ett ABBA-riff, vem är skurken?
Har ni också undrat om musiken kan ta slut? Jag hoppas inte, för då går jag ut.
Jag är inte jättetrött, kan nog inte sova än. Fast jag har nog lite nattsömn på känn.
Nu ska Anna sjunga, hoppas hon får hela stadion att gunga!
Det ska jag se, så nu får jag be... er alla att avvakta, nästa inlägg, som förhoppningvis innehåller lite fakta!
Puss och godnatt, vi ses en annan dag! För det hoppas i alla fall jag! ;)



Du är så smal, jag väger mer än du.
Jag är kortare än dig, du har växt om mig nu.
Du håller känslorna i styr, jag gråter så lätt.
Nu nöjer dig med några timmar, jag blir aldrig mätt.
Du spelar trummor, jag kan inte ens klappa i takt.
Sånt är oviktigt, men jag minns varje ord du sagt.
Du är okej, jag har byggt upp ett beroende av dig.
Du funderar och dividerar, jag kan inte säga nej.
Det finns några saker som jag verkligen vet.
Det syns så tydligt, det är ingen hemlighet.
Jag riskerar framtida uppbrott och medförd smärta.
Du vet det redan egentligen, men du har vunnit mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0