rebellen

Jag tar receptskrivna värktabletter, inte utskrivna för mig. Men det hjälper inte, det gör så jävla ont i huvudet ändå. Jag tar just nu hur många olika läkemedel som helst, såsom hostmedicin, slemlösande tabletter, värktabletter, sniffar oleum basileum, nässpray och halstabletter. Svar ja, jag är en sådan människa som förlitar mig på läkemedel. Mitt sätt att ta mig igenom sjukdagarna liksom.

Jag har läst på om bihåleinflammation och det är tydligen så att man ska stå ut med symtomen i tio dagar innan man kontaktar sin vårdcentral. Men hej och hallå, värktabletterna fungerar inte! Jag har haft konstant huvudvärk i tre dagar nu, jag vaknade av den imorse.
Jag har snytit ut liter efter liter med grönfärgat snor (tecken på infektion, förkyld ni vet) efter att ha tagit de där slemlösande tabletterna men det spelar ingen roll. Det är fortfarande ett litet monster som sparkar på insidan av mitt pannben. Och nu blev det helt plötsligt mycket värre. Vad fan liksom?!
Nej, jag ska duscha för det var skönt imorse när man spolade varmt vatten över pannan och så kanske jag ångar ansiktet också för det lindrade en stund. Jag kommer ha med mig ett helt medicinskåp till skolan imorgon för om jag ändå ska vänta på lindring kan jag lika gärna göra det i skolan. Där jag får träffa min älskade pojkvän. Fan vad jag saknar honom (efter fyra dagar, jag vet, jag är SÅ patetisk).

Håll er friska, era friska jävlar. Ni vill inte få det jag har. Puss och kram

ps. FAN vad arg jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0