när jag blir sjuk blir jag verkligen sjuk

Min största rädsla är att smitta andra så nu tänker jag försöka hålla mig ifrån andra människor så gott som möjligt. Men jag vill inte missa något i skolan så jag kommer säkert gå dit imorgon, förhoppningsvis mår jag bättre då. För nu rinner näsan och det trycker i öronen så jag längtar inte direkt efter att sitta i ett klassrum just nu. Jag börjar få hosta också så jag ska väl leta upp någon stark hostmedicin. Så försöker jag få i mig så mycket C-vitamin och vätska som möjligt. Och så ligger jag mest på soffan och tar det hur chill som helst. Snyter mig hela tiden för att få ut alla bakterier, jag hoppas att ni inte blir äcklade nu. Harklar upp slem, nyser när jag kan och äter kexchoklad. Men en sak har jag funderat över, det gör jag alltid när jag blir förkyld: Hur mycket snor får plats i en näsa egentligen?!

Jag minns att vi hade en mattelärare en gång som undrade samma sak så hon snöt ut sitt snor i en kopp för att se hur mycket det blev. Hon berättade aldrig resultatet, hon berättade bara att hon gjort det under tiden hon var sjuk. Kul tjej, 'cause I really wanted to know.

Vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0