snabba cash

Hallå! Jag är så glad för jag har så mycket pengar av min studiebidrag kvar den här månaden! Idag är det ju den 7:e april, och jag får mina pengar den 25:e varje månad för att pappa överför pengar när han får lön osv. Vi har inte orkat se till att studiebidraget går direkt till mitt konto, det går nog till mammas först tror jag.
Men i alla fall, det är 18 dagar kvar tills nästa studiebidrag och jag har 923 kr kvar! Det är ju bara helt awesome!
Men det känns som om jag bör spara pengar till maj och definitivt till juni eftersom jag inte får särskilt mycket lön då. Då har jag inte jobbat många timmar, dessutom har man mindre lön de första 25 timmarna man jobbar.

Jag har hela tiden sagt att det här uttrycket att man inte kan bli lycklig av pengar är falskt! För jag blir jättelycklig. Fast det vore jättetråkigt om jag inte haft några vänner visserligen. ;)
Förresten så räcker inte riktigt lovtiden till för att träffa alla jag vill träffa. Men det ska bli jättekul att träffa lite människor från gamla klassen på söndag!
Jag ska träffa Malin idag, Nellie imorgon och så vill jag hinna träffa Linus, Elin och Christian också! Borde man inte slösa lite pengar på bio också? För pengar har jag ju ;)
Ses senare, alligatorer!

Kommentarer
Postat av: Saga

Jag är på om ni hittar på ngt på söndag ;)

2010-04-07 @ 12:34:20
Postat av: mamma

Du ska vara glad att vi inte orkat göra överföringen på studiebidraget till ditt konto för då hade du inte fått det föränn den 30:e varje månad.

2010-04-08 @ 09:54:14
Postat av: Moster

Nu har jag räknat ut att du kan förbruka 51,20 varje dag och då räcker de precis.

Nilla

2010-04-08 @ 19:21:11
URL: http://axelsmormor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0