pelle svanslös <3

Pelle Svanslös, en av de bästa julkalendrarna i mannaminne! Jag tittade på Pelle Svanlsö hemma hos Linus och i början av första avsnittet började jag gråta för att det var en sådan nostalgitripp. Allt kommer tillbaka, liksom. Och man tycker sånt man inte fattade när man var liten är roligt. Åh, den julkalendern är så välgjord och bra! Det är väl ingen som kommer sitta och titta på dagens julkalendrar om tio år, såsom vi gör med Mysteriet på Greveholm och Dieselråttor och Sjömansmöss. Skärpning, SVT. Annars så är nog tiden över för julkalendrarna. Jag skulle inte sakna dem, jag kan kolla på de jag växt upp med.
Åh, vi hann inte se klart andra delen. Jag måste göra det jättesnart, jag minns inte allt som händer. Vilken tur att min pojkvän har en så stor filmsamling. Verkligen jättetur ;)

För övrigt är jag jättehungrig och måste skriva teaterdagbok sen. Det var allt. Puss&kram.


Kommentarer
Postat av: Belinda

åh. bästa julkalendern någonsin. älskade (älskar fortfarande) pelle svanslös. och diselråttor och sjömansmöss! det var tider det ^^

2010-04-25 @ 19:00:21
Postat av: Zara

du har ju själv filmerna eller du kanske har slarvat bort dom ;P

2010-04-25 @ 21:32:05
URL: http://zarhan.blogg.se/
Postat av: Veronica

Håller med dej! Pelle Svanslös var en underbar julkalender! Och Björn Kjellgren är ju bäst som Pelle!!



Men du glöm inte Sunes jul! Det var kul!



Puss

2010-04-26 @ 11:47:54
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0