jag älskar när du är sådär ärlig och inte håller tyst

Jag känner en människa som blir vackrare varje dag. Jag ser nya sidor av honom hela tiden, och det är därför jag tycker så mycket om honom. Jag vet att det du säger är sant, jag vet att du inte ljuger för mig. Och jag vill lyssna på dig i timmar, du får berätta vad du vill. Bara du får friheten att tala, det känns som om någon tagit en del av den i från dig, min älskling. Men du får berätta om din gamla klass, du får skrika ut vad du känner för människor i vår närhet. Säg vad du vill, jag är bara så lycklig för att du pratar med mig. Fortsätt med det, jag lyssnar på vad du säger. Tala tills du blir tyst, så är vi tysta.
Vet ni vilka människor jag uppskattar mest? Det är självklart de jag har mycket att prata om med, men jag uppskattar de människor jag kan vara tyst med mer. Pinsamma tystnader är det värsta som finns. Men jag är gärna behagligt tyst med vem som helst.
Men jag vill bara vara behagligt tyst med andra, aldrig ensam. För ensam tystnad får det att trycka i mina öron. Vem kunde tro att jag kunde vara så mjäkig, men jag älskar att ligga mot ett bröst och lyssna på hjärtslag. Det är ju sånt jag gay-stämplade för något år sedan. Gymnasiet har förändrat mig. Ni har förändrat mig. Till det bättre.
Puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0