kissie my ass!!

Okej, vänner! Jag möttes precis av en chockande syn! Jag var inne på Kissies blogg. En tjej som blivit ganska känd för sin blogg, en 15-minuterskändis så att säga. Såhär såg hennes inlägg ut!

Citat: Jag hatar unga mammor, hippies och lesbiska.

Jahaja.. Var ska jag börja? Jag vill helst inte trycka ner människor, och speciellt inte på en så offentlig plats som en blogg; Men vad fan är det för fel på den här människan? Hon spottar ut sig fördomar som bratsperman hon just tagit i munnen.
Jag menar, varför går hon ut offentlig med att hon ogillar unga tjejer som skaffar barn? Det är väl ändå deras egna val? Och det sista de behöver är väl fördomar?
Jag följer Ella-Maries blogg. Hon är 15, som jag, och väntar tvillingar! Henne ser jag upp till! Det är en stark människa som valde att behålla sina barn när saker och ting slant fel. Och hon har utstått mycket negativt, så mycket att hon till slut nästan ville stänga ner sin blogg. Varför ska hon behöva utstå det bara för ett val hon gjort? Alla har rätt till egna val!

Lesbiska tjejer: Än en gång, starka tjejer! Inte lätt att älska vem man vill i den här synkroniserade världen. Det hoppas jag att ni förstår. Leve rätten till förhållanden och hurra för kärleken!

Hippies: Vad har hon emot dessa underbara människor?! Jag tycker att de verkar helt fantastiska. Jag älskar musikalen Hair och skulle göra vad som helst för att vara en hippie i 60-talets New York. Förutom drogerna kanske, jag är inget fan av droger. Men deras budskap är ju mest Peace and Love. Kärlek och fred. Vem vill inte ha varken kärlek eller fred? Make love, not war. Leve hippiesarna, ni är inte redo att dö ut än!

Visst tänker ni; Men bli allt det där själv då! Bli en hippie, skaffa flickvän och barn. Men det är inte vad jag påstår att jag vill. Jag är bara väldigt fördomsfull mot fördomsfulla människor. Människor har rättigheter, kväv dem inte i era fördomsfulla champagnekvarter. Var dem ni är, så ses vi i verkligheten. Tack för mig :)

Förresten, vill ni läsa lite meningslöst pladder från en fördomsfull champagne supernova, besök Kissies blogg. Kissies

Kommentarer
Postat av: Veronica

Mycket mycket mycket bra skrivet!

Älskar dej!

2009-07-05 @ 22:38:53
URL: http://veronicalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0