boken harry potter och halvblodsprinsen

Jag läste ut Harry Potter och halvblodsprinsen inatt och jag tänkte mig en liten bokrecension såhär på eftermiddagskvisten!

Den var bra! Det är egentligen en barnbok och den har stort typsnitt och korta kapitel. Tyvärr blev den inte tillräckligt spännande förrän det var ungefär 200 sidor kvar. Ett plus är kompistvisterna som fick den här skolan att verka lite mer verklig. Det har känts som att Harry Potter och hans vänner är lite töntiga eftersom det inte sker något kärleksliv. Tills nu!
Jag kan knappt vänta tills jag börjar med nästa bok, jag måste veta vad som händer mellan Ron och Hermione. Och dessutom, vem är R.A.B. som lämnat ett meddelande i den förfalskade horrokruxen? Spännande!
Det är också kul att de lämnar lite tänkande till nästa bok, att de bara inte slutar tvärt. Nu måste jag ju läsa nästa bok!

Harry Potter och Halvblodsprinsen får 4 av 5 stjärnor!



Snart får vi veta vad filmen får för betyg av mig! Fortsätt läsa min blogg, I know you want to. Ha det bra! :)

Kommentarer
Postat av: Moster

Kommer hem på torsdag kväll så planera träning i någon form till fredag!!!!

Puss från Moster

2009-07-21 @ 21:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0