monologer

Ur "Road" av Jim Cartwright

Skyll er själva. Ni vet inte vad ni går miste om! Det här är mitt kungarike. Jag ser allt, hör allt, vet allt. Här

finns livets nödtorft, två pubar där borta, fish-and-chips-stånd runt hörnet, nånstans att sova.

Skål på dig! Men vilket jävla place! Vi har stan, vi har gatan och vi har tippen. Det här är ändstationen.

Allt som inte behövs, undanskyfflat på ett ställe. Ni har inte sett någonting än. Vi har t.ex. gamla Molly i

sjuan. Professorn i hörnhuset där borta. Ett skinhead i 14, han är inte riktigt klok. Vi har litet av varje. Vi har

karlavagnen, vi har vad-fan-den-nu-heter.

Månen börjar fyllna till, och jag med. Jag är full och galen. Ett gott råd: håll er till mig i kväll, håll er till mig.

eller!?

Ur "Reclaim the klassrum" av Shima Niavrani


Laaadyyy's aaand gentlemaaan!

Kuppen har börjat! The cup has begun and the cops are here soon.

Asså lärarna kanske avbryter snart, så vi måste sätta igång typ skitsnabbt. Reclaim the klassrum heter det, ta tillbaka klassrummet heter det alltså. Från vilka? kanske ni undrar och det undrar vi med. Jag har alltid undrat varför det ser ut såhär här. Varför ska läraren stå där?

Så nu får hon sitta lääängst baaak, så vi kan stå och prata i evigheter om hur saker och ting egentligen är. Egentligen, på det sättet som det inte står i böckerna! Och du min herre får den stora äran att slänga det i papperskorgen.

VILKEN ÄR BÄST?!


Kommentarer
Postat av: mando

Reclaim the klassrum!!!!! haha den va grym

2009-02-28 @ 18:44:48
URL: http://supermando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0