I'm your biggest fan, I'll follow you until you love me!

Hej! Så då är man ingen Linus på linjen, jag är Sally på teaterlinjen. Oj, vad jag var nervös. Nästan illamående, nästan kräkas. Men det var ingen fara, har världens härligaste mentor! Tyvärr kommer jag inte att ha honom som lärare förrän i trean. Kanske lite i tvåan.

Vi är 27 elever. 21 tjejer, 6 killar. En kille är på en filminspelning, tuff grabb. Vi har en mexikansk utbytesstudent. Häftig tjej som pratar spanska, har svart hår och rosa lugg. Vi är 18 teatrare och 9 dansare. Teatrarna fick 5 av grabbarna. Heheheh..

Skolan är finare än man tror, maten är värre än man tror. Tacka gudarna för att knäckebrödet är okej! Nejdå, så illa är det inte. Vi åt ganska sent så det hade väl legat ett tag.
Vi börjar 08.00 och har bara skoj på gång. På torsdag ska vi testa afrikansk dans och på fredag, äntligen, är det dags för teaterövningarna.

Vi har tydligen fått en asbra svenskalärare, i alla fall enligt min mentor. Sylve heter han, och han verkar cool. Jag gillar svenska, kan bli kul. Fick även veta att vi har två sovmornar i alla fall. Gött mos!
Och jag ska läsa spanska trots det faktum att om jag väljer bort det får jag sluta tidigare en dag och ha sovmorgon en dag till. Jag kan ju få mycket hjälp nu när vi har våran mexikanska utbytesstudent. Och att kunna spanska verkar äga!

Nej, nu är det snart dags att dra sig mot friskis! Åt sent, men vi får hoppas att det går ändå. Lite håll har ingen dött av.
Ha det gott, vi hörs!
Ps. Jag tror att teaterlinjen kommer bli toppen! Ds.

Kommentarer
Postat av: moster

Bra att starten är gjord för det är alltid det värsta. Angående spanskan vet du väll att jag är en fena på det....fråga Jesper

Nilla

2009-08-18 @ 18:48:35
URL: http://axelsmormor.blogg.se/
Postat av: Veronica

Klart du ska läsa spanska!

Är ju skitkul att kunna sen jue!



Åh vad jag skulle velat vara som du när jag var 15 år!

Puss

2009-08-18 @ 21:23:41
URL: http://veronicalundin.blogg.se/
Postat av: zara (sizz)

lycka till på gymnasiet syrran du kommer rocka :D

2009-08-19 @ 13:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0